Pretplati se i ostvari 10% popusta na sljedeće 3 narudžbe!!!

Mikronutricija: Vitamin C

Frane Herenda

Mikronutricija: Vitamin C

Frane Herenda

Bez vitamina C ne možemo funkcionirati, vrlo je bitan za niz procesa u našem organizmu, ali koliko nam ga uistinu treba i ima li smisla suplementirati ga u dozama od 500, 1000 mg ili čak i više grama?

Mnogi se vode sa pogrešnom idejom Linusa Paulinga da su visoke dnevne doze vitamina C iznimno bitne i vjeruju da je u gramskim dozama lijek za mnoge bolesti, od trenutnih infekcija do karcinoma. Bilo bi to iznimno lijepo, jer je vrlo jeftin i dostupan, ali nažalost nije tako. Odgovor je jednostavan: uzimati vitamin C je bitno ako osoba ima iznimno jednoličnu prehranu, ali ako je prehrana toliko neraznovrsna, onda će toj osobi nedostajati i puno drugih esencijalnih tvari i nedostatak vitamina C je tek jedan u nizu problema.

DA ili NE

Potreba za suplementiranjem postoji kod određenih skupina, ali uzimanje dodataka prehrani s visokim dozama ne preporučujem.

TKO

Eventualno osobe koje nemaju raznovrsnu prehranu, pušači, trudnice, dojilje, osobe koje rade fizički iznimno težak posao, sportaši.

DOZA

Za odrasle osobe je dovoljno do 100mg dnevno vitamina C, što uključuje i hranu. Nešto su veće potrebe trudnica, dojilja, pušača i eventualno ljudi koji rade vrlo težak fizički posao. Ako se uzme 500 mg u dnevnoj dozi, ništa se neće dogoditi.

MAKSIMALNA DOZA

Nikako ne uzimati više od 2 grama dnevno

OBLIK

Česte su priče o iznimnoj superiornosti nekih oblika vitamina C – neko vrijeme je bio iznimno tražen natrij-askorbat umjesto same askorbinske kiseline. Pacijenti su čitali da liječi rak, bili gotovo ljuti što ga nisam imao za preporučiti i nisu me slušali da su to prevare sa interneta. Taj oblik se ne apsorbira nimalo bolje, kao ni što često prisutni ester C oblici ne pokazuju bolju apsorpciju, ali zato imaju veću cijenu!

Osobno volim oblike sa bioflavonoidima, ali radi bioflavonoida jer ih na tržištu, koliko znam i gotovo nema bez da su dodani vitaminu C (Primjer: Natrol vitamin C s bioflavonoidima). Te biološki aktivne molekule su nam zanimljive i njih redovno preporučujem.

Odnedavno vrlo popularni liposomalni vitamin C pokazuje veću apsoprciju, ali ni približno toliko da bi opravdalo ogromnu razliku u cijeni. Liposomalni oblici se često koriste za tvari koje pokazuju slabiju bioraspoloživost ili apsorpciju, poput kurkumina, silimarina, ali vitamin C nije potrebno stavljati u liposome da bi se apsorbirao u potrebnoj mjeri. I tako je gotovo svaki suplement vitamina C danas sa 500mg, što je i više nego dovoljna dnevna doza, čak i uz lošiju apsorpciju.

MIŠLJENJE

Uz raznovrsnu prehranu bogatu voćem i povrćem suplementacija je najvjerojatnije nepotrebna. Ako netko ipak želi suplementirati, onda je moja preporuka onaj s bioflavonoidima i to ne više od 500mg vitamina C u dnevnoj dozi. Takvi su dodaci prehrani vrlo popularni danas, a bioflavonoide smatram korisnim. Ili proizvodi za imunitet koji uz druge sastojke imaju dodani vitamin C u ne prevelikim dnevnim dozama poput našeg pripravka za imunitet Ehinacea ad Astra, gdje je prisutan vitamin C u prirodnom obliku, ekstraktu biljke Acerole.

 

IZVOR U HRANI

Voće (posebno agrumi), povrće.

 


Povezani proizvodi


Pročitaj još

Podijeli

Komentiraj

Pretplati se na newsletter i ostvari 10% popusta na sljedeće 3 narudžbe!!!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Item added to cart.
0 items - 0,00 kn